כל מה שרציתם לדעת על גת: אתם שואלים וב"גת אביגדור" עונים!

החלטנו לענות על כל השאלות שאנחנו נתקלים בהם, כדי שלא תישארו ללא תשובות • מהן יתרונות השימוש בגת? מה החומרים הפעילים בגת? איך משתמשים בגת ואיך יודעים שהוא טוב? • איך יכול להיות שהוא חוקי בישראל?

מהן יתרונות השימוש בגת?
בצמח הגת ישנם חומרים פעילים אשר השפעתם משתנה מאדם לאדם בהתאם לכמות הגת,
סוגו וזמן הלעיסה. הגת תורם לשיפור מצב הרוח: עליזות, שמחה, אופוריה קלה, התרגשות, ערנות, ביטחון עצמי, שביעות רצון, ריכוז, השראה, הפגת תחושת עייפות, שיפור רמת הריכוז, שחרור מחסמי תקשורת ועוד.
הגברת הפוריות: מחקר שנערך בשנת 2004 בדק ומצא כי בגת ישנו חומר פעיל טבעי שמשפר את הביצועים הגבריים ואת איכותו של הזרע. הרזיה: ישנם חומרים פעילים בגת אשר בעת הלעיסה משתחררים לדם ומובילים לדיכוי התיאבון. סגולות רפואיות נוספות: מסייע בטיפול בסכרת, השמנת יתר, המרצת מחזור הדם, הפחתת רמות שומנים וסוכרים, שיפור תאי זרע, הקלה על דרכי הנשימה ושיפור החשק המיני.

צמח הגת הינו 100% טבעי, הוא זמין, קל לתחזוקה ושימוש וכל אחד יכול לגדלו בעצמו. לצד היתרונות הבריאותיים שלו וסגולותיו הרבות אין זה מפתיע שהשימוש בו הופך להיות יותר ויותר נפוץ.

כיצד ניתן להשתמש בגת שזה עתה רכשתי?
את העלים יש ללעוס במשך זמן רב עד שיהפכו לעיסה. במשך תהליך הלעיסה יש למצוץ את הנוזלים שיוצאים מן העלים המעורבבים עם הרוק. לאחר מכן יש להמשיך בלעיסה עד שהעלים הופכים לעיסה דקה במיוחד. ניתן לבלוע אותה בחלקים או פשוט לירוק החוצה. חשוב לזכור שבליעת העיסה, בעיקר בכמויות גדולות יכולה להשפיע על מערכת העיכול ולגרום לעצירות זמנית. מצד שני, הסיבים התזונתיים שיש בעלים הירוקים מסייעים לניקיון של המעי.

איך אני יודע האם הגת שקניתי הוא טוב?
טריות ונראות: באופן דומה לנענע או כל עשב אחר, הגת שלנו בעלת מראה רענן, טרי וצעיר, עם עלים רכים ונעימים למגע.
טעם: לועסים כבדים לומדים עם הזמן לזהות את איכות הגת בעזרת הטעם.

מהם סוגי הגת שאתם מוכרים?
אנו מוכרים גת חבשי SP אבו מיסמר, גת בייבי מובחר בשקית, גת אדום XP בלדי וגת SP מובחר.

מהם סוגי הגת הישראלי?
שני זנים עיקריים של הגת הישראלי: האדום והלבן. עלי הגת הישראלי רכים יותר ועדינים בטעמם המר. בתהליך הקטיף משתדלים להפריד ולקטוף את העלים המשובחים, הרכים והטובים.

מהם סוגי הגת החבשי (אתיופיה)?
השפעת הזנים החבשים גדולה משל הישראלים. אנו מוכרים גת חבשי קימבו – גת קצר בעל גזעים דקים,
השפעתו חזקה מאוד, מומלץ להכנת מיץ הן בגלל חוזק השפעתו והן בגלל צורתו שמקלה על הטחינה שלו.
משקלו כ-250 גרם – גת מאוד מבוקש!

מהם החומרים הפעילים בגת?
עלי הגת הטריים מכילים שני חומרים פסיכו-אקטיביים, קאתינון וקאתין, המשתייכים לקבוצת החומרים האלקלואידים – חומרים ממקור צמחי המשפיעים על מערכת העצבים המרכזית. שני החומרים הללו מצויים בעלי הגת בריכוז נמוך, והם מתפוגגים מהעלים בתוך כ-20 שעות לאחר קטיפתם.

איך הגת חוקי בישראל?
הגת לא חוקי במדינות מסוימות באירופה, אבל מדובר בצמח לא מזיק שברא עבורנו בורא עולם. בנוסף, מסיבות פוליטיות, כנראה שאף אחד לא רצה להסתבך עם העדה התימנית ולהפסיד מנדטים 🙂

מאמרים נוספים באותו הנושא

מגוון מאמרים שתרצו לקרוא

צריכים להירגע? איפה קונים גת – המדריך המלא

גת אביגדור מציגה: גת חבשי למכירה

כל מה שרציתם לדעת על גת: אתם שואלים וב"גת אביגדור" עונים!

הגת האתיופי: הכירו את הגת שהגיע לשכונה ושיגע מדינה שלמה

גת להזמנה: עלי גת איכותיים בהזמנה אישית

גת אביגדור: גת במחיר המשתלם בישראל

שילוב תוספי מזון לדיאטה שלכם – על הגת כבר שמעתם?

דילוג לתוכן