הגת האתיופי: הכירו את הגת שהגיע לשכונה ושיגע מדינה שלמה

הגת האתיופי הגיע לישראל בעשור האחרון – והטריף את הסצנה התל אביבית בשל תכונותיו הייחודיות: ערנות, ריכוז, אובדן תיאבון וסיוע בירידה במשקל • הכירו את הגת החבשי

לפני כעשור הגיע אלינו אורח מרענן, מרגש ומפתיע, הלוא הוא הגת החבשי, שקרוי גם הגת האדום, שהפך לחלק מחיי היומיום של ישראלים וחובבי גת רבים. הגבעול שלו הינו נוצץ ואדום, עליו הירוקים מלאים בנוזל נרקוטי (וחוקי לכל דבר). מדובר בגת מעורר, טעים, חזק, עשיר ובעל סגולות.

הגברים עושים בו שימוש כדי להירגע, לדבר קצת שטויות, לחדד את המוח וללמוד תורה – ונשים משתמשות בו בעיקר כמדכא תיאבון ומעודד דיאטות.

ישראל – צעד אחד לפני העולם המערבי

מדינת ישראל ידועה בחוקיה הרבים, ברגולציות האינסופיות, אבל אין ספק שבכל מה שקשור ללגליזציה של גת, ישראל נמצאת צעד אחד לפני רוב מדינות העולם. החוקיות של הגת מותירה אצל הצרכן את האחריות על השימוש בו – לטוב ולטוב, זאת בניגוד למדינות רבות אחרות ברחבי העולם, שאוסרות את השימוש בו.

אחת מהלקוחות של "גת אביגדור", ששותה אחר הצהריים את הגת האתיופית בצורה של משקה, שלוש פעמים ביום, העידה: "אני ערנית, חדה  מאושרת, ויש לי מצב רוח טוב עם הילדה. אני עוסקת בכתיבה ומשחק והגת עוזר לי לעבוד גם בשעות הקטנות של הלילה. אני מאוהבת במשקה הזה, ובמשקל החדש שלי".

הגת והסצנה התל אביבית

את מיץ הגת הביאו לסצנה התל אביבית הברמניות והסלקטוריות החטובות, שנהגו לשתות את המשקה בכוס בירה גדולה עם קש וכמות מכובדת של לימון. המשקה מסייע בהפחתת תחושת הרעב, וכן מביא את מי שמשתמש אותו לכדי עירנות, מיקוד, חברותית – ובשילוב תפריט מאוזן ואורח חיים בריא – גם רזון.

הגת החבשי שלנו נקרא "אבו מיסמר", גת ארוך בעל גזעים עבים, חזק מאוד בהשפעה שלו ובטעמו המר.
הגת מגיע במשקל שנע בין 400-500 גרם (תלוי בעונה).

מאמרים נוספים באותו הנושא

מגוון מאמרים שתרצו לקרוא

צריכים להירגע? איפה קונים גת – המדריך המלא

גת אביגדור מציגה: גת חבשי למכירה

כל מה שרציתם לדעת על גת: אתם שואלים וב"גת אביגדור" עונים!

הגת האתיופי: הכירו את הגת שהגיע לשכונה ושיגע מדינה שלמה

גת להזמנה: עלי גת איכותיים בהזמנה אישית

גת אביגדור: גת במחיר המשתלם בישראל

דילוג לתוכן