גת אביגדור מציגה: גת חבשי למכירה

באתיופיה הוא מסומן על בולים ומשרד התיירות האתיופי עושה בו שימוש כדי למשוך תיירים • בישראל הוא נכנס ארצה לפני כ-10 שנים ושיגע מדינה שלמה • "גת אביגדור" מציע לכם גת חבשי עד הבית • על התכונות וההיסטוריה של הגת החבשי – במאמר הבא

שמו המדעי של הגת הינו Catha Edulis. הגת החבשי הינו צמח ירוק עד. בעלים שלו ישנם חומרים פעילים שנקראים אלקלואידים, ממשפחת האמפטמינים. חומרים אלה הם בעלי השפעה נרקוטית שמייצרת עוררות ורוממות רוח.

במדינת אתיופיה גידול הגת יחד עם אופן השימוש בו ולעיסתו נעשו מותג תרבותי-חברתי ומסחרי לגיטימי. צמח הגת החבשי מזוהה עם המורשת והתרבות האתיופית. כמו כן, נעשה שימוש בגת בבולים רשמיים ובפרסומים שונים של משרד התיירות.

גת חבשי
גת חבשי של גת אביגדור

הגת החבשי – מטריף את החושים

הגת החבשי (קרוי גם הגת האתיופי והגת האדום) הגיע ארצה לפני כעשור והוביל לשינוי מרענן בצריכת הגת. לעיסתו של הגת החבשי נעשתה חלק מחיי היומיום של ישראלים רבים – ולא, חובבי הגת לא שייכים רק לעדה התימנית. הוא יופיע מולכם עם גבעול אדום ונוצץ, עלים ירוקים ומלאים בנוזל מריר ונרקוטי (ועדיין – חוקי לכל דבר ועניין) – ויטריף לכם את החושים. הגת החבשי טעים, מעורר, חזק, בעל סגולות ועשיר בתכונות ובטעמים.

ההיסטוריה של הגת החבשי – והגת בכלל

מאות ואלפי שנים בני אדם מבצעים שימוש בצמח הגת. מדובר על נוהג חברתי-תרבותי באזורי קרן אפריקה ודרום חצי האי ערב. אלו האזורים בהם מתבצע רוב גידול הגת בעולם. הצמח ידוע בשמות שונים בשפות ואזורים שונים. עושים בו שימוש גם ב:

  • מדינות המזרח.
  • מרכז אפריקה ודרומה.
  • מהגרים מאפריקה שנקלטו באירופה, אמריקה הצפונית ואוסטרליה.

הגת החבשי – מחזק את הכלכלה באתיופיה

באתיופיה, שהביאה לעולם סוגים שונים ומגוונים של גת חבשי למכירה, הענף החקלאי של גידול וייצוא גת מחזק את הכלכלה. האופן המקובל והנפוץ ביותר בו צורכים גם הינו בלעיסת כמויות גדולות של עלים צעירים, טריים וירוקים. לעיסה זאת נעשית לרוב בתור מפגש חברתי בבית או בחצר, ואף בבתי קפה.

גברים ונשים – כולם לועסים גת חבשי

השימוש בגת נעשה גם על ידי גברים וגם על ידי נשים, וכן בכלל שכבות האוכלוסייה. הזמן בו נהוג ללעוס גת הינו בשעות אחר הצהריים, לאחר ארוחת הצהריים. את הלעיסה מלווים שתיית מים, קפה תה או משקאות קלים, וכן האזנה למוסיקה. העדה היהודית-תימנית נוטה לצרף למפגשים הללו נרגילה, עראק ולימוד תורה.

הגת החבשי: מדכא את התיאבון ומעורר מיניות

הגת תורם לתחושה של אופוריה, דברנות ורגש של ביטחון עצמי. הגת מחליש את הרצון לאכול, מצמצם את הצורך בשינה ומשמש גם בתור אפרודיזיאק (חומר שמגביר ומעורר את החשק המיני). לעתים מקושר הגת לטקסים דתיים והעלאת רמת התודעה של האדם לפני התפילה או במהלך טקס דתי. 

גת חבשי: מעלה את התפוקה בלימודים ובעבודה

בנוסף, תלמידים וסטודנטים מעידים שלעיסת הגת משפרת את רמת התפקוד שלהם בעבודה, וכן עובדים ציינו שהצמח מסייע להם בלימודים. באזורים כפריים לעיסת גת משמשת להעלאת תפוקת עובדי השדה.

גת חבשי: קימבו, אבו מיסמר ועוד

ל"גת אביגדור" יש מוצרי גת חבשי רבים, אהובים ונמכרים במיוחד: גת חבשי עדני, קימבו, אבו מיסמר, SP וקובו. לפירוט על המוצרים שלנו ניתן ללחוץ כאן. בנוסף, "גת אביגדור" משלבת בין גת לטכנולוגיה. באתר שלנו תוכלו למצוא את מפת הגת הארצית, כדי שתוכלו להנות מגת חבשי איכותי מכל נקודה בארץ. תלעסו ותברחו.

למה גת חבשי? 

השם "חבש" מקורו מהשפה הערבית (אל-חבשה), ומשמעות השם היא ערב-רב. השם מסמן את מגוון השבטים השמיים שהיגרו מתימן וממקומות נוספים בחצי האי ערב, החל מהמאה ה-20 לפני הספירה ועד למאות הראשונות לספירה. כשאומרים "חבש" היום, מתכוונים לחבל ארץ גיאוגרפי והיסטורי בצפון אפריקה. אזור זה מכיל את צפון הרמה האתיופית. עם זאת, ההקבלה של השם "חבש" לאתיופיה היא טעות נפוצה. השם חבש ניתן על-ידי היוונים ככינוי לחבל ארץ גדול בצפון אפריקה, ולא לאתיופיה בלבד. בימים עברו, היה נהוג גם להשתמש בשם "הודו" (ובעברית: אינדואה ונגזרות שלה) כדי לכנות את אזור חבש. זאת כמובן ללא קשר לאזור הגיאוגרפי של אתיופיה. השם אתיופיה שימש בעיקר ככינוי לממלכת כוש ולא לחבש. 

מאמרים נוספים באותו הנושא

מגוון מאמרים שתרצו לקרוא

צריכים להירגע? איפה קונים גת – המדריך המלא

גת אביגדור מציגה: גת חבשי למכירה

כל מה שרציתם לדעת על גת: אתם שואלים וב"גת אביגדור" עונים!

הגת האתיופי: הכירו את הגת שהגיע לשכונה ושיגע מדינה שלמה

גת להזמנה: עלי גת איכותיים בהזמנה אישית

גת אביגדור: גת במחיר המשתלם בישראל

שילוב תוספי מזון לדיאטה שלכם – על הגת כבר שמעתם?

לעיסת עלי גת – תרופת סבתא שעובדת

גת – ויאגרה טיבעית לחשק מיני והגברת האונות

דילוג לתוכן